Opzoek naar

conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het verhogen van je resultaten op je website. Onze CRO specialist gebruikt hierin de psychologie om websitebezoekers te beïnvloeden.

Verhalen van groei en succes.

Michael de Bas
"Stefan en zijn team zijn zeer prettige mensen om mee samen te werken. Los van zakelijk ook persoonlijk zeer fijn om mee te praten, koffie mee te drinken en te sparren over ideeën en mogelijkheden. Zeker aan te raden"
Harm van Wijk
“Het team van Optimaal Groeien weet in no-time een 100% groei te realiseren in bezoekers, enkel al vanuit SEO. Sterker nog... dit binnen 1 maand. De samenwerking is daarbij zeer prettig in communicatie, overzicht en bovenal resultaat.”
Bjorn Waanders
“Optimaal groeien heeft ons in een paar maanden tijd al een flinke boost gegeven, Door nieuwe teksten te maken met de juiste zoekwoorden scoren onze pagina's nu een stuk beter in google. En ook bij vragen is Stefan altijd goed te bereiken, ook als het na werktijd of in het weekend betreft. Bij optimaal groeien weten ze wat ze doen.”
Raymon Blom
"Optimaal Groeien heeft ons ontzettend goed geholpen om de vindbaarheid te verbeteren. Iedereen is heel betrokken en vriendelijk. Optimaal Groeien helpt ons ook heel goed met Google Adwords. Wij kunnen Optimaal Groeien zeker aanraden!"
Marion Schmaeh
"Ik had Optimaal Groeien de opdracht gegeven om mijn zichtbaarheid op internet te verhogen. Optimaal Groeien heeft mijn Google Adwords Campagnes verbeterd wat tot meer clienten heeft geleid. Iederen die zijn SEO wil verbeteren raad ik aan om met Optimaal Groeien samen te werken."
Koen Rijnsent
“Optimaal Groeien heeft de vindbaarheid van onze website in korte tijd een mooie boost gegeven. Ook hun sales-inspanningen hebben mooie resultaten opgeleverd.”
Michael de Bas
“Stefan en zijn team zijn zeer prettige mensen om mee samen te werken. Los van zakelijk ook persoonlijk zeer fijn om mee te praten, koffie mee te drinken en te sparren over ideeën en mogelijkheden. Zeker aan te raden”
Premium Transfers
"Dankzij optimaal groeien heb ik meer ritten hebben kunnen genereren
super fijne samenwerking, duidelijk en straight to the point.
luistert naar de wensen van de klant om zo de doelen op google te behalen.
professionele content met goede zoekwoorden is mijn bedrijf nu veel beter vindbaar op internet"

Onze werkwijze: Jouw groei, stap voor stap.

Bij Optimaal Groeien begrijpen we dat elke website anders is. Daarom nemen wij de tijd om echt kennis met je te maken en om ons te verdiepen in de markt van jouw onderneming. Dit maakt het mogelijk om op maat gemaakte conversie optimalisaties uit te voeren. Wij vertellen je graag hoe wij te werk gaan om een hogere conversie te behalen op jouw website. Dit is hoe we dat doen:

Data-analyse & Probleemidentificatie

We analyseren jouw website met geavanceerde tools om knelpunten in het conversieproces te identificeren. We bestuderen gebruikersgedrag, meten call-to-actions en stellen hypotheses op om conversies te verbeteren.

A/B Testing & Optimalisatie

We voeren gerichte optimalisaties door en testen verschillende versies van je pagina’s met A/B tests en gebruikersanalyses. Door kleine aanpassingen in bijvoorbeeld knoppen, teksten en lay-out verhogen we de effectiviteit van jouw website.

Evaluatie & Voortdurende Verbetering

Na de tests evalueren we de resultaten en implementeren we bewezen verbeteringen. Conversie optimalisatie is een doorlopend proces, waarbij we jouw website continu blijven monitoren en optimaliseren voor maximale resultaten.

Wat is conversie optimalisatie.

Conversie optimalisatie is het verhogen van je resultaten op je website. Onze CRO specialist gebruikt hierin de psychologie om websitebezoekers te beïnvloeden. Onze CRO specialist zorgt gewoon voor meer rendement en omzet uit je huidige websitebezoekers. Het meten en analyseren van je call to actions is een onderdeel. Maar vooral weten wie je converterende bezoekers zijn en hoe deze te bereiken zijn is wat zorgt voor een goede conversie optimalisatie.

De voordelen van conversie optimalisatie.

Het aanbod van websites is enorm op het internet. Het internet kent ontzettend veel verschillende soorten websites, waardoor er in iedere markt veel concurrenten actief zijn. Potentiële klanten kunnen daarom op een snelle manier vinden wat ze zoeken.Daarom is conversie optimalisatie belangrijker dan ooit. Door je website hiervoor te optimaliseren kun je genieten van een hoger conversie ratio en kun je de omzet van je bedrijf laten groeien. Bij Optimaal Groeien helpen we je maar al te graag bij het optimaliseren van jouw website voor conversie. Wij vertellen je er graag meer over. Doe je met ons mee?

Hoe conversie optimalisatie werkt.

Conversie optimalisatie, ook wel conversion rate optimization genoemd, is het proces van het optimaliseren van jouw website of online marketing strategie om het percentage van bezoekers dat een bepaalde actie uitvoert, ofwel een conversie maakt, te verhogen. Deze actie kan verschillend zijn per website. Voorbeelden hiervan zijn het doen van een aankoop of het downloaden van een E-book.Er zijn veel verschillende middelen die ingezet kunnen worden om het conversie percentage te laten stijgen. Welke acties hiervoor nodig zijn verschillen natuurlijk per website. Bij Optimaal Groeien hebben we alle tools en experts in huis om het aantal conversies op jouw website te verhogen.

Conversie verhogen met Optimaal Groeien.

Bij Optimaal Groeien begrijpen we dat elke website anders is. Daarom nemen wij de tijd om echt kennis met je te maken en om ons te verdiepen in de markt van jouw onderneming. Dit maakt het mogelijk om op maat gemaakte conversie optimalisaties uit te voeren. Wij vertellen je graag hoe wij te werk gaan om een hogere conversie te behalen op jouw website.

Data analyse.

We beginnen met het analyseren van de huidige website. Wij zetten verschillende conversie optimalisatie tools in om in kaart te brengen hoe de website op dit moment converteert. Daarnaast kijken we ook naar het gebruikersgedrag op de website. Dit maakt het mogelijk om pijnpunten vast te stellen en een bepaalde hypothese op te stellen. Wanneer wij een goed beeld hebben gekregen van de website, gaan we aan de slag met conversie ratio optimalisatie.

Hypothese en testen.

Wanneer wij een goed beeld hebben gekregen van de conversies op de website, is het tijd om aan de slag te gaan. Wij hebben verschillende tools beschikbaar die we in kunnen zetten om de conversies te meten en te optimaliseren. Zo kunnen we bijvoorbeeld gebruik maken van Google Optimize om A/B testen uit te voeren.
Een A/B test wordt vaak gebruikt om een hypothese te testen. Bij A/B testen worden er twee verschillende versies van een webpagina gemaakt. De ene webpagina blijft origineel, terwijl de andere webpagina optimalisaties bevat. Dit kunnen bijvoorbeeld call to actions knoppen zijn of andere kleine wijzigingen. Vervolgens krijgt elke bezoeker op jouw website webpagina A of webpagina B te zien. Na een bepaalde tijd stoppen we deze A/B test en kijken we welke webpagina het beste presteert. Vervolgens kunnen we uit deze test ook weer conversie optimalisatie tips halen.
Natuurlijk maken we ook gebruik van andere testing tools. Zo kunnen wij bijvoorbeeld user testing uitvoeren of andere middelen gebruiken om de conversie op jouw website te verhogen.

Conversies meten en evalueren.

Uit onze testing tools krijgen we, na onze testen, ontzettend veel informatie over de conversies van een bepaalde pagina. Vervolgens gaan we kijken of de verrichte wijzigingen tot het gewenste effect hebben geleid.Nadat we alle informatie hebben ontvangen, gaan we daarom meteen aan de slag met de evaluatie. Zo kunnen we goed inzien of de wijzigingen leiden tot een hogere conversie. Vervolgens gaan we aan de slag met andere elementen op de website om de conversie te verhogen.Conversie optimalisatie is een iteratief proces en stopt in principe nooit. Je kunt altijd aan de slag blijven gaan met het verhogen van het conversieratio op de website.

Conversie optimalisatie bij online marketing bureau.

Conversie optimalisatie is een complex proces. Er is dan ook diepgaande kennis en expertise nodig om het conversiepercentage te kunnen verhogen op een website. Bij Optimaal Groeien hebben we alle middelen en kennis in huis om jou hierbij te helpen.

Op maat gemaakte oplossingen.

Iedere website is uniek en daarom is het belangrijk om gebruik te maken van verschillende oplossingen en strategieën. Wij nemen graag de tijd om jou en jouw bedrijf te leren kennen, zodat we op maat gemaakte oplossingen kunnen bieden. Dit zorgt in de praktijk niet alleen voor een hogere conversie, maar ook voor meer efficiëntie.

Conversie optimalisatie met een data-gedreven aanpak.

Bij Optimaal Groeien vinden wij het belangrijk om onze beslissingen te baseren op keiharde data. Onze oplossingen en strategieën worden dan ook gebaseerd op data en niet op aannames. Hierdoor weten wij zeker dat onze oplossingen het gewenste effect hebben.

Potentiële klanten laten converteren.

Wij houden ons al ontzettend lang bezig met conversie optimalisatie. Inmiddels hebben wij al talloze bedrijven mogen helpen bij het behalen van hogere conversies. Wanneer je kiest voor Optimaal Groeien kies je voor een partner met ervaring en bewezen resultaten.
Onze werkwijze

Strategische stappen voor een zichtbaar resultaat.

1

Data-analyse & Doelgroepinzichten

We analyseren gebruikersgedrag, call-to-actions en conversiepaden met tools zoals heatmaps, sessierecordings en Google Analytics. Dit helpt ons te begrijpen waar bezoekers afhaken en welke verbeteringen nodig zijn.

2

Hypothese & A/B Testing

Op basis van data stellen we hypotheses op en testen we verschillende versies van je website met A/B tests. We experimenteren met knoppen, teksten, lay-outs en andere elementen om te bepalen welke varianten de hoogste conversie opleveren.

3

Optimalisatie & Implementatie

We implementeren de best presterende aanpassingen en optimaliseren je website voor betere gebruikerservaringen en hogere conversieratio’s. Denk aan verbeterde navigatie, snellere laadtijden en duidelijke call-to-actions.

4

Voortdurende Monitoring & Schaalbare Groei

Conversie optimalisatie stopt nooit. We blijven data analyseren, nieuwe verbeteringen doorvoeren en testen om jouw rendement steeds verder te verhogen. Zo blijf je concurrentievoordeel behouden en behaal je duurzame groei.
Maak kennis met ons team

Groei professionals met een passie.

Eigenaar
Stefan Kelderman
Accountmanager
Brian Bandel
Accountmanager
Thye jordens
Marketing manager
Janneke Straaijer
Branding specialist
Anouk Rienties
SEO & AI
Koen Duindam
Planning & administratie
Cynthia Kelderman
Online marketing specialist
Kelvin Segerink
Online marketing specialist
Deniz Turan
Branding specialist
Tanja Avedisian
Junior e-commerce specialist
Bram Bouwknegt
Accountmanager buitendienst
Bas Chierandjoe